امروز قصد داریم ۱۰ تا از سریعترین ابررایانه های دنیا را که در سایت Top500 اعلام شده در ۲ پست پیاپی ارائه دهیم

 

1.Lassen

Lassen یک کامپیوتر غیرطبقی شده میباشد که توسط شرکت Seirra تولید شده است و هم اکنون در ازمایشگاه بین المللی لارنس لیورمور قرار دارد.

نسخه قبلی این دستگاه نسبت به این نسخه جدید 18.2 پتولفورد اهسته تر بود ، و این پیشرفتی نسبت به پاییز سال گذشته است . این رایانه دارای سیستم /GPU IBM POWER 9 NVDIA V1000 است که نسبت به نسخه قبلی خود بینظیر میباشد.

 

2.SUPERMUS-NG

Supermus-ng در پاییز امسال در رتبه هشتم برترین رایانه دنیا قرارگرفت .

این سیستم در شرکت LEIBNIZ در المان توسط LENOVA ساخته شده است،و همچنین متشکل از پردازنده های INTELPLATNIUM XEON و دد شرکت Omni-path بهم پیوسته شده است.

این قدرتمندترین رایانه ای است که توسط پردازنده قدیمی x86 نیرو میگیرد ، و میتواند عملکردی با سرعت HPL19.5 پتافلوپ را ارائه دهد.

 

3.AL BRIDGING CLOUD INFRACE "ABCI"E

این سیستم دارای زیرساخت علوم صنعتی پیشرفته ژاپن و نصب شده در ژاپن میباشد که امساا از رتبه ۶ به رتبه ۷ سقوط کرده است.

این دستگاه با ویژگی صرفه جویی در مصرف انرژی است که توسط FUJISTO و با استفاده از سرورهای PRIMERGI و پردازنده ی XEON GOLD و سی پی یو NVIDA TESLA ساخته شده است . این دستگاه قادر است با سرعت 19.9 پت فلاپ کار کند ، و از راندمان انرژی 12.05 گیگافلوپ میباشد .

 

4.TRINITY

ترینیتی ، یک سیستم CRY XC40 که توسط ازمایشگاه ملی LOS ALMANOS ساخته شده است که با داشتن سرعت 22.7 در رده اول سریعترین ابررایانه قرار دارد .

این سیستم از پردازنده های Intel Xeon و Xeon Phi استفاده میکند ، و در ازمایشگاه ملی Los Alamos در کشور ایلات متحده قرار دارد و راندمان انرژی ان 3.967 گیگافلوپ/وات است .

 

5.PIZ DAINT

سقوط‌یک رتبه از ۵ به ۶ در پاییز امسال داشته است ، این سیستم دارای نسخه هایی از سال 1994تا سال 2019 میباشد.

و دارای یک سیستم CRY XC50 است که در مرکز ملی سوپررایانه های سویس (CSCS)در لوگانو سوئیس نصب شده است ، و مجهز به سی پی یو Intel Xeon و پردازنده NVIDA TESLA P100 و با عملکرد 21.2 پتافلوپ قدرتمند ترین سیستم اروپا میباشد

 

پایان بخش اول

ورود به بخش دوم


کسب و کار الکترونیک سیستم ,میباشد ,پردازنده ,xeon ,دارای ,نسخه ,سریعترین ابررایانه ,قرار دارد ,راندمان انرژی ,intel xeon ,nvida tesla منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Ruthcbpwfag7 Tapak رشته مدیریت بازرگانی عکس و فیلم سکسی, sex, sexy , porn تارنمای قلعه باستانی بمپور بلوچستان closed دانلود تحقیق مهندس جان دنیای منی