فونداسیون پیش ساخته دکل در کنار فونداسیون ریختگی از انواع فونداسیون هایی هستند که در مهندسی عمران و به خصوص امروزه در سازه های فلزی شهری و پروژه های مختلف عمرانی جزو یکی از قسمت های مهم به شمار می آیند و هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند، می توانند مزیت ها و کاربرد های خاص خود را داشته باشند. در این مقاله به معرفی فونداسیون ها، به معرفی فونداسیون آماده دکل می پردازیم.

معرفی فونداسیون ها

فونداسیون ها یا Foundation قسمتی از سازه است که بین سازه ای مانند ساختمان، دکل و . و خاک می باشد و در تماس با هر دو می باشد. در واقع فونداسیون ها برای انتقال بار و فشاری که از قسمت سازه وارد می شود جایگذاری می شوند و آن را به خاک و زمین منتقل می نمایند.

فونداسیون ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • فونداسیون منفرد
  • فونداسیون نواری
  • فونداسیون گسترده

از نظر جنس می توان به دسته بندی های زیر نیز اشاره نمود:

  • فونداسیون سنگی
  • فونداسیون بتنی
  • فونداسیون آجری
  • فونداسیون شفته ای
  • فونداسیون های مشترک
  • فونداسیون های شمعی
  • فونداسیون های صفحه ای
  • و .
فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل http://aytaak.ir/category/wirelees_link/%d8%af%da%a9%d9%84-%d9%85%d9%86%d9%88%d9%be%d9%84/%d9%81%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%af%da%a9%d9%84/

یکی از انواع فونداسیون ها، فونداسیون های آماده هستند که به صورت پیش ساخته و آماده تولید شده و سفارش داده می شوند.

در ادامه به بررسی این فونداسیون پیش ساخته دکل می پردازیم.

فونداسیون پیش ساخته

فونداسیون آماده دکل

دکل ها یکی دیگر از انواع سازه های عمرانی هستند که در بسیاری از موارد نظیر دکل های مخابراتی، روشنایی، دوربین ها و . به خصوص در پروژه های شهری به کار گرفته می شوند. یکی از مهمترین قسمت های این نوع سازه ها، فونداسیون های آنها است که این فونداسیون ها می توانند به صورت فونداسیون آماده دکل و یا غیر آماده (ریختگی) در محل اجرا می شوند.

همانطور که از نام فونداسیون های آماده پیدا است، این نوع فونداسیون ها از قبل پیش ریخته شده و آماده می شوند. از کاربرد های این نوع فونداسیون ها می توان به عملیات هایی که در آن سرعت اجرا مد نظر است و امکان جابه جایی وجود دارد، اشاره نمود.

از ویژگی های فونداسیون آماده دکل که می تواند آنها را در اولویت استفاده قرار دهد، می توان به کیفیت بالای بتن به کار رفته در انواع فونداسیون دکل بتنی، کم بودن مدت زمانی آماده سازی فونداسیون و همچنین اجرا و نصب آن در محل مورد نظر و حمل و نقل آسان آن اشاره نمود. پس از آنکه عملیات اجرای فونداسیون ها انجام شود، مرحله نصب دکل اجرا می شود.

 

 

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/


نصب و راه اندازی ویپ - خدمات ویپ - پشتیبانی ویپ فونداسیون ,سازه ,ساخته ,شوند ,انواع ,نمود ,اشاره نمود ,ساخته بتنی ,فونداسیون آماده ,دکل می پردازیم ,معرفی فونداسیون منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

همه چی هست ZAGROSBIBAK زنبیل شرکت بهداشتی نیفتی فروش لوازم تابلو سازي اندیشه هر چی که بخوای 2525251 پاتوق فوتبالی هتریک کپلی در فکر روستا