فونداسیون آماده پایه چراغ سازه ای می باشد که با داشتن کاربرد بسیار زیاد بایستی در کیفیت و کارایی عالی و درجه یک تولید و ساخته شود از جمله کاربرد این سازه می توان به بزرگراه ها، خیابان های اصلی و فرعی مراکز و منازل مسی اشاره نمود. فونداسیون های پیش ساخته و آماده از جمله پرطرفدارترین و محبوب ترین فونداسیون های پایه چراغ بوده و در انواع سایزها و طراحی های مختلفی تولید و عرضه می گردند.

فونداسیون آماده پایه چراغ

فونداسیون بخشی از یک سازه می باشند که تمامی بار و فشار وارد شده از پایه روشنایی را به زمین انتقال می دهد در حالت کلی می توان گفت هر پایه چراغ روشنایی به فونداسیونی منحصر به فرد و خاصی نیازمند است که در این وهله نوع فونداسیون از نظر ابعاد و کیفیت آن به مقاومت خاک منطقه مربوط و میزان بادخور پایه چراغ روشنایی بستگی دارد که زیر نظر مهندسین مربوط با رعایت تمامی نکات و جزئیات ریز و درشت و محاسبات انجام شده، فونداسیون آماده پایه چراغ تولید و ساخته می شود. با توجه به این امر که میزان مقاومت و سستی خاک در بسیاری از مناطق یکسان می باشد از این رو از فونداسیون آماده پایه چراغ مورد استفاده قرار می دهند که البته در هنگام تهیه و اری این فونداسیون های پیش ساخته بایستی از تمامی مشخصات و نوع مقاومت و کیفیت آن اطلاعاتی کافی به دست آورد که در ادامه مقاله در خصوص انواع فونداسیون و کیفیت آن صحبت خواهیم کرد.

فونداسیون آماده پایه چراغ

ابعاد انواع فونداسیون های آماده پایه چراغ

فونداسیون آماده پایه چراغ اغلب با عیار بتن 400 کیلوگرم در متر مکعب تولید و طراحی می شوند و شامل ابعاد 60*60*200 و 40*40*160 بوده و دارای 4 و 6 بولت می باشند. همچنین فونداسیون های پیش ساخته دارای لوله هایی برای انتقال سیم و کابل از زمین به پایه هستند که این امر از جمله ویژگی های این نوع فونداسیون بوده و عملیات برق کشی را برای افراد آسان می سازد. توجه داشته باشید که در سفارش و تهیه فونداسیون های پایه چراغ از شرکت های معتبر و قابل اعتماد اقدام کنید که براساس فشاری که هر برج نوری بر فونداسیون وارد می سازد مناسب ترین و ایده آل ترین فونداسیون های آماده پایه چراغ طراحی و تولید می شوند. ارتفاع انواع برج نوری به صورت زیر می باشد:

  • برج نوری با ارتفاع 6 متر
  • برج نوری با ارتفاع 9 متر
  • برج نور با ارتفاع 12 متر
  • برج نور با ارتفاع 18 متر

کاربران می توانند با توجه به ارتفاع برج نور خود و مشخص کردن سایر اطلاعات درباره برج نوری و سستی خاک منطقه، بهترین و باکیفیت ترین فونداسیون های آماده پایه چراغ را اری و تهیه کنند.

 

فونداسیون پایه چراغ 

http://aytaak.ir/2019/10/08/%d9%81%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%86%d8%b1%d8%a7%d8%ba/

 

فونداسیون آماده پایه چراغ

کیفیت فونداسیون آماده پایه چراغ

از کاربرد فونداسیون آماده پایه چراغ می توان به بزرگراه ها و خیابان ها، مراکز و پارکینگ ها، جاده های اصلی و جاده های فرعی، مناطق مسی، صنعتی و تفریحی اشاره نمود. با توجه به کاربرد بسیار از این نوع فونداسیون در ساخت و تولید آن بایستی از بهترین کیفیت و کارایی استفاده کرد و از آنجا که فونداسیون ها باید از استحکام و مقاومت کافی باشند تا بتوانند قدرت ایستایی که مورد نیاز پایه است را تولید کند در تولید و ساخت آن از عیار بتن 400 کیلوگرم در متر مکعب استفاده می کنند. فونداسیون آماده پایه چراغ، فونداسیونی می باشد که کاملا در یک شرایط استاندارد و محیط کنترل شده زیر نظر مجرب ترین و متخصص ترین مهندسین تولید و عرضه می گردند. قابلیت جا به جایی فونداسیون پیش ساخته از جمله مزیت های این فونداسیون می باشد.

 

 

 

فونداسیون آماده پایه چراغ

انواع فونداسیون های آماده پایه چراغ

فونداسیون های پایه چراغ خیابانی به دو دسته تولید و ساخته می شوند:

  • فونداسیون پیش ساخته
  • فونداسیون هایی که در محل نصب تهیه شده و در همان منطقه بتن ریزی اجرا می گردد

فونداسیون آماده از نظر طراحی و ساختار به انواع مختلفی تقسیم می شود که از جمله انواع این نوع فونداسیون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فونداسیون های پاشنه دار
  • فونداسیون های مکعب مربع
  • فونداسیون های مکعب مستطیل
  • فونداسیون های ذوزنقه ای

 

 

با توجه به اینکه فونداسیون های پایه چراغ خیابانی یک زیر بنا برای نصب پایه چراغ می باشند دارای ساختاری از بتنی آرمه و یا مسلح می باشد چرا که استحکام و همبستگی این سازه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد؛ و با توجه به کاربرد این سازه در اندازه ها و طراحی های مختلفی چون لوله ای و چند وجهی ساخته و مورد استفاده واقع می شوند.

فونداسیون آماده پایه دکل

طریقه نصب فونداسیون های آماده پایه چراغ

در آخر می خواهیم در خصوص طریقه نصب فونداسیون آماده صحبت کنیم که در نصب این فونداسیون، ستون اصلی پایه توسط یک صفحه آهنی دایره شکل و یا مربع شکل و به وسیله چند انکر بولت به فونداسیون پیش ساخته متصل می گردد. سپس محل اتصال ستون پایه چراغ با صفحه آهنی یا همان بیس پلیت توسط یک سری قطعات مثلثی که لچکی نامیده می شود، جوش داده شده و از این طریق محکم و مقاوم بودن آن را افزایش می دهند.

 

 

 منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/

 


نصب و راه اندازی ویپ - خدمات ویپ - پشتیبانی ویپ فونداسیون ,پایه ,چراغ ,ساخته ,تولید ,توجه ,پایه چراغ ,آماده پایه ,فونداسیون آماده ,ترین فونداسیون ,چراغ فونداسیون منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بلاگر پویان فلزیاب hamechidan212 فروش فلزیاب پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان تا مـرگ یک پیاله فقط راه مانده است عقربه وبلاگ کاج fun