انواع روشهای بازاریابی در اینترنت

تحقیق در انواع روشهای بازاریابی در اینترنت کار ساده ای نیست، متخصصان بازاریابی اینترنتی در دنیا ، در مورد انواع روشهای بازاریابی در اینترنت باهم توافق ندارند. مثلا وبسایت Open Global که خود از عرضه کنندگان خدمات بازاریابی در اینترنت است. انواع روشهای بازاریابی در اینترنت را چهار روش: طراحی سایت، طراحی فروشگاه آنلاین، وبسایت های واسطه ای (مانند آمازون ، علی بابا و غیره)،تبلیغات کلیکی گوگل اعلام کرده است. از طرف دیگر وبسایت رسمی شرکت Cult که در زمینه بازاریابی در اینترنت فعالیت می کند انواع روشهای بازاریابی در اینترنت را 52 روش ذکر می کند. هنگامی که این 52 روش را مطالعه میکردیم ، به این نکته برخوردیم که این شرکت با توجه به اینکه از طریق اینترنت کاربران میتوانند از طریق متن ، تصویر ، ویدئو و صوت با هم در ارتباط باشند، تمام روشهای بازاریابی معمول را جزء روشهای بازاریابی اینترنتی ذکر کرده است.

 

مقایسه شیوه های بازاریابی اینترنتی و سنتی


چگونه میتوان انواع روشهای بازاریابی در اینترنت را شناخت

با توجه به این اختلاف. یعنی اختلاف بین 4 روش بازاریابی و 52 روش بازاریابی که هر کدام از سوی شرکت های بزرگ و معتبری ارائه شده اند، این سوال پیش میاید که برای مطالعه بازاریابی اینترنتی چگونه میتوان انواع روش های بازاریابی در اینترنت را شناسایی کرد. برای این سوال هر شخصی ممکن است پاسخی و استدلالی داشته باشد. ولی آیا میتوان یک استاندارد برای روشهای بازاریابی تعریف کرد که بتوان براساس آن، روشهای بازاریابی را تحلیل کرد و آنها را رد یا قبول کرد.

عده ای میگویند که اگر روشی از بازاریابی وجود داشته باشد که بتوان آنرا بدون اینترنت هم انجام داد باید از روشهای بازاریابی در اینترنت حذف گردد. اگر با این جمله موافق هستید باید بگویم به با این روش تعداد روش های بازاریابی در اینترنت صفر خواهد بود زیرا تمام روش های بازاریابی در اینترنت مترادف همان روش ها در دنیای واقعی هستند که با سرعت بیشتر و مخاطب بیشتر انجام میپذیرند. بگذارید یک مثال بزنیم.

مثال: خانمی قصد دارد یک عدد روسری را بفروشد او به خانه دوستش میرود از روسری تعریف می کند و آن را میفروشد.

حالا همین خانم روسری دیگری را به دوست دیگرش در برنامه تلگرام میفروشد. آیا روش فروش دوم بازاریابی اینترنتی هست یا خیر؟ اگر این روش فروش را به عنوان یکی از روش های بازاریابی اینترنتی نپذیریم تمام روش های دیگر تبلیغاتی اینترنتی را هم نمی توانیم بپذیریم.

دوباره همان خانم را در حالی که در یگ گروه تلگرامی با هزاران عضو در حال فروش هزاران روسری است تصور کنید. ایا این خانم امکان عرضه این تعداد کالا به این تعداد مشتری را بدون هزینه در فضای خارج از اینترنت داشت؟ مسلما جواب منفی است.

شاید در حالت عادی بسیاری از افراد از بازاریابی اینترنتی در اندازه های بازاریابی های سنتی استفاده بکنند. ولی این امر دلیل بر ضعف و یا عقب ماندگی روشهای بازاریابی اینترنتی نیست. این کاربر است که از تمام امکانات بازاریابی اینترنتی استفاده نکرده است.

براساس توضیحات بالا سوال، چگونه میتوان انواع روشهای بازاریابی در اینترنت را شناخت. چه پاسخی دارد؟

متاسفانه باید بگوییم که همه 52 روش بازاریابی Cult را باید بپذیریم و حتی ممکن است به این روش ها چیزی را هم اضافه کنیم. اما یک مشکل وجود دارد، بیشتر کسب و کارهای کوچک حتی توان مطالعه و استفاده از این روش های بازاریابی را ندارند و البته ممکن است توان پرداخت هزینه های آن را هم نداشته باشند.

چگونه میتوان از بین انواع روش های بازاریابی در اینترنت بهترین ها را انتخاب کرد؟

برای انتخاب میان روشهای متعدد بازاریابی باید به چند سوال پاسخ دهید، چه میزان میخواهید برای بازاریابی خود هزینه کنید؟ این هزینه را در چه مدت زمانی میخواهید پرداخت کنید؟ چه مقدار ماندگاری در بازار را از این مقدار هزینه انتظار دارید؟ چه میزان فروش را از بازاریابی خود انتظار دارید؟ آیا تازه کسب و کاری را شروع کرده اید و یا برای یک کسب و کار شناخته شده میخواهید بازاریابی را انجام دهید؟

پاسخ به این سوالات موجب میشود که راحتتر بتوانید راهکارهای بازاریابی مناسب برای خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که اقتصاد بصورت کلی پدیده ای پر تلاطم است. بنابراین هنکام انتخاب شیوه های بازاریابی احتمال همزمان شدن بازاریابی با یک تلاطم اقتصادی را هم برآورد کنید. در غیر این صورت ممکن است که تمام سرمایه تبلیغاتی خود را برروی تبلیغی بگذارید که بازخوردی نداشته است.

ایا از میان روشهای بازاریابی در اینترنت برخی از دیگری پرکاربردترند؟

درست مانند هر تجارت و بازاریابی غیر اینترنتی در میان انواع روش های بازاریابی در اینترنت برخی روش ها از برخی دیگر پر کاربرد تر ، پر بازده تر ، پر سود تر و کم هزینه تر میباشند. انتخاب بهترین روش بازاریابی برای هر کسب و کار ممکن است برحسب شرایط خاص آن کسب و کار هم متفاوت باشد. بعنوان مثال تولید کنندگان مواد شیمیایی صنعتی، دلیلی برای تبلیغات عمومی ندارد و چنین تبلیغی جز افزایش بی دلیل هزینه هیچ بازخورد دیگری نخواهد داشت.

روش های تبلیغاتی اینترنتی کدامند و دلیل انتخاب هر کدام چیست؟

همانطور که گفتیم بیش از 52 روش بازاریابی در اینترنت وجود دارد که حتی نام بردن آنها از حوصله این مقاله خارج است. بنابراین بجای توضیح این 52 مورد به مهمترین روش های بازاریابی اینترنتی می پردازیم.

  1. تبلیغات در شبکه های اجتماعی :تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای کسانی که مایل به پرداخت هزینه برای تبلیغات خود نیستند بسیار مناسب است. این شیوه بازاریابی اینترنتی علاوه بر رایگان بودن، پر بازدید هم هست. در کنفرانس رسمی گوگل در سال 2016 اعلام شد که کاربران آمریکا بیشتر از گوگل در شبکه های مجازی برای یافتن کالا و یا خدمات مد نظر خود جستجو می کنند.
  2. فروش مستقیم کالاها در سایت دوستان و یا شرکا:  در این شیوه شما هزینه ای به مراتب کمتر از یک وبسایت پرداخت می کنید و نیازی هم به اینکه خودتان وقت و هزینه بابت بارگذاری اطلاعات بپردازید وجود ندارد. از ضعف های این روش میتوان به عدم پایداری آن اشاره کرد.
  3. ایجاد یک سایت : وقتی میگوییم ایجاد یک سایت منظورمان همه انواع سایت از تبلیغاتی ، فروشگاهی، فروشگاه رابطه ای و غیره است.

در این شیوه شما یک سایت ایجاد کرده و از امکانات سایت برای جذب مخاطب استفاده می کنید. با توجه به اینکه وبسایت ها میتوانند براحتی از شبکه های اجتماعی بعنوان ابزار تبلیغی خود استفاده کنند، همچنین با توجه به پایداری بیشتر سایت ها نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی ، میتوان گفت که سایت ها بهترین شیوه تبلغاتی در اینترنت میباشند.

تبلیغات کلیکی گوگل: این روش تنها برای مالکان سایت ها امکان پذیر است و بدلیل ارائه شدن آن توسط گوگل دامنه های ir امکان استفاده از این خدمات را در زمان تحریم ندارند. در تبلیغات کلیکی شما به گوگل مبلغی را بابت تبلیغ سایت شما در نتایج جستجو پرداخت می کنید و گوگل از این مبلغ به ازاء هر بار کلیک کاربر مقداری را کسر می کند.

کمپین های ایمیلی : کمپین های ایمیلی برای صاحبان سایت امکان شناسایی مخاطبان وفادار و علایق آنها را میدهد به این ترتیب با یک مدیریت درست در تبلیغات ایمیلی میتوان چشم انتضار فروش بالایی بود. کمپین های ایمیلی در مقاله ای با عنوان بازاریابی ایمیلی در همین سایت توضیح داده شده است.

انواع سایت ها نقش آنها در تعیین نحوه بازاریابی در اینترنت

سایت های تبلیغی : سایت های تبلیغی درست مانند یک شبکه اجتماعی و یا یک وبلاگ عمل می کنند این سایت ها کالا و خدمات شما را معرفی می کنند و مشتریان را به مراجعه حضوری به فروشگاه شما ترغیب می کنند. اگر بخواهیم مزیت این گونه سایت ها به شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها را بیان کنیم باید بگوییم وبسایت ها امکان مدیریت و دسته بندی گسترده تری دارند. البته اگر یک وبلاگ را روی دامنه شخصی خود پیاده سازی کنید. عملا میتوان گفت که شما یک وب سایت دارید.

سایت های فروشگاهی :فروشگاه های آنلاین یکی از مهمترین روشهای بازاریابی در اینترنت به شمار می روند. یک فروشگاه آنلاین حرفه ای برای کالاهای خود در موتور های جستجو مانند گوگل رتبه خواهد گرفت و به این ترتیب مشتریانی که بدنبال کالا و یا خدمات ارائه شده در این فروشگاه ها هستند میتوانند از طریق گوگل و سایر موتور های جستجو به سایت منتقل شوند.

سایت های فروشگاهی رابطه ای: این فروشگاه ها خودشان عرضه کننده کالا و یا ارائه دهنده خدمات نیستند. بلکه واسطه ای بین شما و تولید و عرضه کنندگان کالا میباشند. سایت های واسطه ای یا رابطه ای ، موفقیت بالایی در جهان داشته اند از مهمترین دلایل موفقیت این گونه سایت ها کم هزینه بودن آنها از نظر هزینه تهیه کالا و هزینه هایی مانند خدمات پس از فروش است. کشورههای مختلف برای این سایت ها قوانین متفاوتی وضع می کنند. برخی کشورها این گونه سایت ها را مستلزم ارائه ضمانت های بانکی سنگین به دولت می کنند که تخلفی صورت نگیرد.

 

انواع بازاریابی در اینترنت

 

وسعت یک کسب و کار و نوع بازاریابی برای آن

اگر شما به تازگی یک فروشگاه و یا یک شرکت راه اندازی کرده اید و میخواهید یکی از انواع بازاریابی در اینترنت را برای شروع کار خود انتخاب کنید. میتوانید از ابزار گوگل ادورز تا زمانی که رتبه سایت با سئو به صفحه اول گوگل برسد استفاده کنید. به این ترتیب در زمانیکه سایت شما در تکاپو برای رسیدن به تبه اول است. شما درآمد خوبی از تبلیغات خود در گوگل ادوردز بدست خواهید آورد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

بازاریابی ویدئویی چیست؟ سیر تا پیاز ویدئو مارکتینگ

 

اصلاح بازاریابی ویدئویی را ممکن است توسط افراد دیگر زیاد شنیده باشید، اما معنای واقعی این اصطلاح چیست؟ در این مقاله ما به بررسی بازاریابی ویدئویی اعم از تعریف آن، چگونه توسعه و مزایای آن خواهیم پرداخت.
بازاریابی ویدئویی به معنای ساخت یک ویدئویی تبلیغاتی از کالا و خدمات شما و بازاریابی آن از طریق ارسال ویدئو در چندین سایت به اشتراک گذاری ویدئو است. ویدئو مارکتینگ یک روش جدید و ایده آل تبلیغ و شناساندن محصول برای افزایش ترافیک در وبسایت شماست. این نوع بازاریابی در صورتی که درست انجام شود محبوب و بسیار مؤثر می‌باشد؛ همچنین باعث می‌شود مخاطبان علاقه‌مند و زیادی را پیدا کنید. ویدئوها به طور کلی توسط کسب و کارها برای ایجاد آگاهی از برند شرکت‌ها و محصولات آنها استفاده می‌شود. همچنین ویدئوها بهترین فرمت برای اطلاع رسانی و آموزش هستند. 

استفاده از ویدئو در سایت های اینترنتی باعث می شود که زمان ماندگاری کاربر در صفحات سایت افزایش یابد، نرخ پرش کاهش پیدا کند و افراد بیشتری را در سایت خود جذب کنید. تکنیکهای بازاریابی ویدئویی به شما کمک خواهند کرد که مخاطب جدیدی را با کسب و کار خود آشنا سازید و کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید، از طرف دیگر ویدئو به عنوان یک رسانه قدرتمند و تاثیر گذار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر افزایش فروش و برندسازی شما داشته باشد و نقش مهمی در این زمینه ایفا نماید.

 

بازاریابی ویدئو چیست

 

افراد بیشتر دوست دارند در هنگام تماشای یک ویدئوی آنلاین محصول نسبت به خواندن مشخصات و بررسی‌های کالا اقدام به خرید کنند؛ این بدان معناست که می‌توانید از قدرت ویدئو استفاده کنید تا مشتریان مورد علاقه خود را برای خرید بیشتر محصولات ترغیب کنید. امروزه موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به ویدئو مارکتینگ نسبت به گذشته می‌دهند. در بخش جستجوی ویدئوی موتورهای جستجو، بهترین ویدئو بر اساس رتبه‌بندی نشان داده می‌شود، بنابراین با به اشتراک گذاری ویدئوها می‌توان باعث افزایش رتبه آنها و نیز افزایش توجه کاربران شد.
کسب و کارهای کوچک به سرعت تأثیر بازاریابی ویدئویی را به عنوان ابزار بازاریابی کشف کردند. یوتیوب روشی برای مشاهده ویدئوی آنلاین می باشد و میزان ترافیک وب به سایت آنها انتظار می‌رود در آینده افزایش یابد. واقعا هیچ راهی بهتر از این نیست که یک ارتباط قوی و خصوصی با مرکز مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید. ویدئوها کمک می‌کنند دانش و آگاهی در مورد محصولات شما افزایش یابد، برای شما یک اعتبار در حوزه کاری خود ایجاد کنند و ایجاد اعتماد باعث افزایش مشتریان شما خواهد شد. 

شروع بازاریابی ویدئویی

برای اجرای بازاریابی ویدئویی، اولین و مهمترین گامی که باید برداشته شود قرار دادن ویدئوی مورد نظر در صفحات فرود است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد محتوای ویدئویی تأثیر زیادی بر میزان فروش مستقیم محصولات دارند؛ به این دلیل که درصد بالایی از مشتریان پس از تماشای ویدئو اقدام به خرید می‌کنند. بنابراین ایجاد ویدئوهای خلاقانه و جذاب به دلیل تصاویر بصری ارزشمند می‌تواند مشتری را تحت تأثیر قرار دهد. در نتیجه محتوای ویدئویی را می‌توان موثرترین ابزار موجود در دوره بازاریابی دیجیتال دانست. 

چگونه بازاریابی ویدئو کار می‌کند؟

نحوه عملکرد بازاریابی ویدئویی بسیار آسان است؛ برند شما ویدئوهایی را ایجاد می‌کند که آن ویدئو به نوعی محصولات و خدماتی ارائه شده را تبلیغ می‌کند و بنابراین باعث افزایش آگاهی از محصولات یا خدمات شما و نیز تعامل با مشتریان می‌شود و در نهایت افزایش فروش می‌شود. اما در عمل، این امر کمی پیچیده است. مانند بسیاری از تلاش‌های بازاریابی شما که برای سایر کانال‌های بازاریابی انجام می‌دهید، بازاریابی ویدئو بر اساس داده‌ها انجام می‌شود؛ بنابراین باید آمارهای مختلفی را ارزیابی کنید و تعامل و علاقه‌مند شدن مشتریان را ردیابی کنید. برای توسعه استراتژی بازاریابی ویدئویی خود، باید موارد زیر را انجام دهید:

  • روایت‌ها و تصاویر خود را مشخص کنید. ابتدا مشخص کنید چه توضیحاتی را می‌خواهید در ویدئو بدهید؟ به عنوان نمونه اگر سرویس یا خدماتی را دارید که در ویدئو قابل نمایش است در مورد آنها ویدئویی تهیه کنید و در مورد ویژگی‌ها و مشخصات محصول یا خدمات توضیح دهید و آن را در ویدئو به نمایش بگذارید؛ یا اگر شرکت شما جوایزی را دریافت کرده در ویدئو می‌توانید آنها را قرار دهید تا افراد در مورد سابقه شما هم کمی اطلاعات داشته باشند. اما دقت داشته باشید در انجام این کار زیاده‌روی نکنید.
  • نحوه تعامل با مشتریان. در ایجاد ویدئوهای خود می‌توانید از رضایت مشتریان خود صحبت کنید. اینکه چگونه مشتریان با شما آشنا شدند و در کل اطلاعاتی را بدهید که می‌تواند برای مشتریان احتمالی مفید واقع شود. اگر ساخت ویدئو به طور صحیح انجام شود بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد.
  • ویدئو کوتاه باشد؛ هیچ محدودیتی برای مدت بازاریابی ویدئویی وجود ندارد (هر چند توصیه‌هایی وجود دارد)، اما قاعده کلی این است که هر چه کوتاهتر باشد بهتر است. یک ویدئو می‌تواند در زمان کوتاهی اطلاعات بسیاری را به مشتریان ارائه کند. به عنوان مثال خواندن یک متن ممکن است 5 دقیقه طول بکشد اما همان اطلاعات را می‌توان از طریق ویدئو 30 ثانیه بیان کرد.
  • انتشار دهید. ویدئوهای خود را سریع و به طور گسترده منتشر کنید. در سایت خود قرار دهید، در سایت‌هایی مانند یوتیوب و همه کانال های شبکه‌های اجتماعی خود آپلود کنید. این کار باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود.
  • رعایت نکات سئو. در عنوان ویدئوی خود از کلمات کلیدی استفاده کنید تا باعث شود موتورهای جستجو محتوای ویدئو را درک کنند و بدین صورت بتوانید رتبه بالاتری در جستجوهای مرتبط داشته باشید. همچنین قرار دادن یک متن خلاصه و بهینه شده در صفحه ویدئو بر اساس قوانین سئو، باعث درک محتوای ویدئو شما توسط موتورهای جستجو می‌شود. نکته دیگر این است به این دلیل اینکه اغلب کاربران در هنگام جستجو از کلمه کلیدی «ویدئو» استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است این کلمه در تمام متا تگ‌ها قرار گیرد.

مزایای بازاریابی ویدئو (ویدئو مارکتینگ)

مزایای ویدئو مارکتینگ بسیار است. از طریق بازاریابی ویدئو، کاربران شما به طور دقیق‌تری با نوع خدمات و محصولات شما آشنا می‌شوند. در ادامه به مزایای مهم بازاریابی ویدئو اشاره می‌کنیم:

  1. ویدئو به شما کمک می‌کند تا با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. امروزه بسیاری از تلاش های بازاریابی برای کمک به اعتماد سازی ایجاد می‌شوند. ویدئو پلی است که پیوند می‌دهد آنچه را که شما می‌خواهید به افراد بگویید؛ اجازه می‌دهد که مشتریان با استفاده از ویدئو با برند شما آشنا شوند. اگر ویدئوی تولید شده به اندازه‌ای جذاب باشد که کاربران را ترغیب به لایک، کامنت گذاری و اشتراک‌گذاری آن کند، باعث افزایش حس اعتماد بین کاربران جدید می‌شود. بنابراین بازاریابی ویدئو می‌تواند بهترین ابزار برای افزایش درگیر شدن کاربران باشد.
  2. ویدئو یک معدن طلا از سئو است، کمک می‌کند که لینک‌سازی به سایت شما شود، لایک‌ها و اشتراک گذاری‌ها را افزایش می‌دهد (که می‌تواند بر روی رتبه‌بندی جستجو اثر بگذارد) و ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می‌کند. فراموش نکنید که یوتیوب متعلق به گوگل است، بنابراین مطمئن شوید ویدئوهای خود را بر روی یوتیوب ارسال می‌کنید و آنها را با کلمات کلیدی/عبارات کلیدی تگ کنید.
  3. ویدئوها حفظ اطلاعات را افزایش می‌دهند. اگر مشتریان شما تنها چیزی را بشوند، احتمال دارد حدود 10% از اطلاعات را 3 روز بعد به یاد بیاورند؛ در مقابل اگر آنچه را که آنها می‌شنوند با تصاویر مرتبط همراه باشد، حدود 65% از اطلاعات را 3 روز بعد به یاد می‌آورند. همچنین مطالعات دیگری نشان می‌دهد که به یاد آوردن اطلاعاتی که دیده و شنیده می‌شود بیش از 80%، برای اطلاعاتی که فقط دیده می‌شوند 20% و برای اطلاعاتی که شنیده می شوند 10%است. بنابراین ارائه اطلاعات هم به صورت صوتی و هم تصویری بسیار قدرتمند عمل می‌کند.
  4. افزایش ترافیک وبسایت؛ در سال 2017، محتوای ویدئویی حدود 74٪ از کل ترافیک آنلاین را تشکیل می‌دهد. مشتریان شما ویدئو را دوست دارند؛ این بدان معناست که بازاریابی ویدئویی خوب می‌تواند بازدیدکنندگان جدیدی را جذب کند. گوگل به لینک‌هایی که توسط ویدئو به سایت شما هدایت می‌شوند علاقه زیادی دارد، از این رو بیان کرده است هر ورودی از سایت یوتیوب نسبت به سایت عادی تأثیر بیشتری دارد.
  5. خطوط موضوع ایمیلی که شامل کلمه ویدئو هستند 19% افزایش را در نرخ باز شدن دارند و 65% نرخ کلیک را افزایش می‌دهند.
  6. چهار برابر مشتریان ترجیح می‌دهند ویدئوی یک محصول را مشاهده کنند تا اینکه توضیح محصولی را بخوانند. 

اگر علاقمند هستید که درآمد مناسبی از بازاریابی ویدئویی کسب کنید، این موضوع را در نظر بگیرید: پس از تماشای یک ویدئو مشتریان 64 تا 85 درصد احتمال بیشتری دارد تا اقدام به خرید کنند. به این دلیل که ویدئو از طریق موزیک و صدا تأثیر مستقیمی بر روی احساسات شخص می‌گذارد. بنابراین ارتباط برقرار کردن افراد از طریق ویدئو نسبت به اطلاعات نوشتاری بسیار بیشتر است و نیز تأثیر زیادی بر روی افراد می‌گذارد.

 

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

 

 

بهترین شیوه برای بازاریابی ویدئویی

اگر می‌خواهید بازاریابی ویدئوی شما نتیجه داشته باشد، باید برنامه‌ریزی کنید، امتحان کنید، آنالیز کنید و دوباره امتحان کنید. بله، هدف از فیلم های شما این است که یک داستان بگویید و مشتریان خود را درگیر کنید؛ به عبارت دیگر از طریق ویدئو داستان را راحت‌تر می‌توان بیان کرد و از طریق آن ارتباط بهتری را با کاربران و مخاطبان خود برقرار کنید؛ اما از منظر بازاریابی، ویدئوی شما نیز باید با قیف فروش شما همسان باشد. هدف از هر ویدئو چیست؟ مخاطب چه کسی است؟ چگونه ویدئو می‌تواند بیشتر اهداف بازاریابی شما را نشان دهد؟
در نهایت، استراتژی کلی و دیتا باید استراتژی بازاریابی ویدئوی شما را هدایت کند. ابتدا یک استراتژی جامعی برای توسعه ویدیو(ها) برای هر سطح از قیف فروش خود برنامه‌ریزی کنید. محتوا و اهداف هر یک از ویدیوها را شرح دهید. تعیین کنید چه معیارهایی بهترین نتیجه برای موفقیت یک ویدئو را خواهد داشت، سپس امتحان و آنالیز کنید. ویدئوهای خود را در صورت لزوم بهبود بخشید. بر روی ویدئوها کار کنید تا اثر خود را بگذارند. هرکاری را که برای ویدئو انجام می‌دهید در سال 2017 و پس از آن، سنگ بنای تلاش‌های بازاریابی برند شما خواهد بود.

علت نیاز کسب وکار به ویدئومارکتینگ

1. ویدیوهای تصویری بصورت مسقیم اثر گذار هستند

قدرت صدا و تصویر در ویدئو میتواند نفوذ بیشتری را ایجاد کند به همین علت تاثیر مستقیم روی بازدیدکنندگان دارد. مثال خیلی شفاف آن را در فروشگاههای شاپآنلاین میبینیم که وسایل خانه و آشپزخانه را هرچند با کیفیت پایین در قالب ویدئوهای باکیفیت درست کردند که مخاطب کجذوب آن میشود.

2. ویدئو تنبل ترین افراد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد

ویدئو یک رسانه ی عالی برای یادگیری می باشد اما در عین حال مصرف آن نیز بسیار راحت است و افراد می توانند حتی در حرکت نیز از آن استفاده کنند. در واقع همین موضوع مهم ترین مزیت ویدئو را رقم می زند.

3. فروش بالا 

بسیاری از افراد هنوز به ویدئو به عنوان وسیله ای برای معرفی و گسترش برند خود نگاه می کنند. اما در سال های اخیر بسیاری از برندها پا را فراتر گداشته و از ویدئو به عنوان وسیله ای برای آموزش، برقراری ارتباط با مشتری و در نهایت  تبدیل بازدید کننده به خریدار استفاده می کنند. همچنین می توان محصولات را با ویدئو به نمایش گذاشت یا آنها را بررسی و آنالیز کرد. به عنوان مثال دیجی کلا که در ابتدا تنها به نقد و بررسی محصولات به صورت متنی می پرداخت مدتی است به تولید ویدئو نیز روی آورده است. افراد با دیدن محصولات، راحت‌تر برای خریداری تصمیم می‌گیرند و همچنین صدا کمک می‌کند که همه توضیحات تکمیلی در مورد هم محصولات و هم خدمات بازگو شود. در نتیجه افراد همه چیز را در رابطه با محصولات یا خدمات شما در می‌یابند و همین کافیست که قدمی برای فروش بردارند.

4. افزایش میزان اعتماد

وقتی به سایتی فروشگاهی مراجعه می کنید و می خواهید خریدی داشته باشید ترجیح می دهید نسبت به همه زوایای خرید خود چه از نظر قیمت و چه کیفیت اشراف کامل داشته باشید . وقتی کیفی را برای خرید انتخاب میکنید مایل هستید بصورت آنلاین تصاویر و جزییات بیشتری از آن بدانید .این عمل باعث میشود مشتری از خرید خود مطمئن باشد و تردید نداشته باشد. همانطور که می دانید یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به کسب و کار شما نمایش رضایت مشتریان و به خصوص مشتریان خاص شماست. حال در نظر بگیرید این رضایتمندی در قالب یک ویدئو بیان شود. مطمئنا از تاثیر آن شگفت زده خواهید شد. در واقع ما دو عنصر مهم در بازاریابی را با هم ترکیب کرده ایم.

5. تاثیر مثبت در سئو

موتورهای جستجو به کلیپ های ویدئویی علاقه ی خاصی دارند. به همین جهت ویدئو روی ترافیک وب سایت شما اثر مثبتی خواهد گذاشت.  سایت هایی که حاوی ویدئو هستند در نتایج جستجو در رتبه ی بالاتری قرار می گیرند.در نظر داشته باشید که خود گوگل به عنوان مالک یوتیوب نقش مهمی در افزایش محبوبیت کلیپ های ویدئویی داشته است. دلیل دیگر تاثیر مثبت ویدئو بر سئو افزایش نرخ کلیک است. نتایجی که در SERP به صورت ویدئو و حاوی  rich snippet هستند 41% کلیک بیشتری می خورند. پس اگر با یوتیوب کار می کنید حتما برای ویدئو های خود rich snippet قرار دهید. همچنین آمارها نشان می دهد صفحاتی که حاوی ویدئو هستند بک لینک های بیشتر و با کیفیت تری می گیرند.

6. نرخ بازگشت سرمایه

طبق آمارها 76 % صاحبان کسب و کارها معتقدند که ویدئو ها نرخ بازگشت سرمایه را به صورت فوق العاده ای افزایش می دهند. گرچه تولید ویدئو همیشه راحت ترین کار نیست اما در نظر داشته باشید که همیشه لازم نیست ویدئوی تولیدی شما کامل و با بهترین کیفیت باشد. مهم تر از کیفیت ارائه و بیان کامل ویژگی های محصول و خدمات شماست.

7. افزایش بازدیدکنندگان ویدئو در موبایل

ویدئو و موبایل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از سال 2012 تا 2014 بازدیدکنندگان ویدئو در موبایل 400 در صد افزایش داشته است. یوتیوب اعلام کرده است که تعداد بازدیدکنندگانی که از موبایل استفاده می کنند هر سال 100 % افزایش پیدا می کند.

برای ایجاد یک ویدئو به منظور کمپین‌های بازاریابی‌تان می‌توانید نکات زیر را مورد نظر قرار دهید.

ویدئو های خلاقانه و غیر تبلیغاتی

در مقالات گذاشته یادآور این بودیم که در هر نوع بازاریابی باید مخاطب خود را تبلیغ زده و خسته نکنید و بضورت نامحسوس او را با برند خود آشنا نمایید. برای مثال اگر فعالیت تبلیغاتی شما روی یک رستوران است مدام غذاهای آن جا و تصاویر را به اشتراک نگذارید. میتوانید ویدئو های کوچکی تولید کنید با مضمون رمز های آشپزی کوتاه و در لابلای پست هایتان فعالیت و اطلاع رسانی هایتان را آرام آرام به اشتراک بگذارید.

تعامل بیشتری با مخاطب داشته باشید

امروزه همه مجهز به ابزاری برای فیلم گرفتن هستند مانند موبایلشان.در صفحه رسمی خود یک تعامل و ارتباطی را ایجاد کنید که باعث شود مخاطب از حالت مخاطب عادی به مخاطب فعال دربیاید. به طور مثال یک شرکت گردشگری میتواند از مخاطبان بخواهد کلیپی ویدئویی کوتاه از مکان دیدنی شهر خود تهیه کند و با نام خودش در وب سایت شما نمایش داده شود و برای این زحمت هم هدیه ایی به قید قرعه به بهترینش بدهید.این کار فعالیت را در وب سایت شما بالا میبرد.

ساخت ویدئو های آموزشی بهتر از تبلیغاتی

در مقالات قبلی یادآور این شدم که بازاریابی محتوایی باید برای کاربر مفید باشد این عمل باعث ماندگاری برند شما در ذهن او می شود. مثلا اگر شما میخواهید یک ماشین لباسشویی تبلیغ کنید لزومی ندارد از بهترین ها و اولین ها و تمامی حسن های آن تعریف کنید اگر ویدئویی کوتاه آموزش صحیح کار با لباسشویی را در وب سایتتان قرار دهید این بهترین نوع تبلیغ برای شما میباشد که در مابین آن اسم برند فقط بصورت تصویری در ذهن مخاطب بماند.

راحتی ارتباط در ویدئو تبلیغاتی

بهتر است ویدئوهای تولیدی تان نه خیلی رسمی و نه خیلی غیر رسمی باشند. ویدئو تان اگر خیلی رسمی و خشک باشد مخاطب حس انفعالی میگیرد البته خیلی هم صمیمی باشد ممکن است جایگاه برند را زیر سوال ببرد سعی کنید ویدئوتان قابل اعتماد باشید، ایجاد ارزش کنید و حتی گاهاً طنز و شوخی را چاشنی کار خود کنید. به محتوای ویدئویی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نگاه نکنید، بلکه آن را به عنوان یک فرصت طلایی جهت برندینگ خود و مجموعه تان در نظر بگیرید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای چیست؟ا   یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت بازاریابی ,ویدئو ,سایت ,افزایش ,اینترنت ,ویدئویی ,روشهای بازاریابی ,بازاریابی ویدئویی ,بازاریابی اینترنتی ,انواع روشهای ,داشته باشید ,انواع ر? منبع

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اینجا همه چی درهمه مسافرت estekhdamshop علـــــم روز عمومی سیاست یعنی عشق اجاره سند برای آزادی زندانی | سایت اجاره وثیقه مشاوره کنترل وضعیت پمپ ها و مخازن آتش نشانی گرمایش برودت پارس مرجع آموزش زبان انگلیسی پاسخ سوال صفحه ۶۶کلاس ششم درختی که باعث جاودنگی میشود شعر های مهدکودکی درست مصرف اب خاله ایران تو هیچی غربت پاسخ کلیدی ازمون 22 دی قلم چی تحقیق درموردموادی که ازسنگ هاتهیه میشودوکابردآنها دانلود آزمون 18 آبان قلم چی تصویر سازی صفحه 55 کتاب هفتم ج سوال بهمن درسهایی از قران سریال غنچه های زخمی قسمت اخر نماشا