احتمالا با اهمیت رتبه بندی جستجو آشنا هستین (کسب جایگاه اول گوگل برای یه کلیدواژه ای که زیاد سرچ میشه 15 میلیون تومان در سال می ارزه). اما اگه تو کارای مربوط به وب خیلی حرفه ای نباشید، شاید ندونید بهینه سازی موتور جستجو چطوری کار می کنه.
معمولا راهنماهای سئو هم طولانی و هم پر از اصطلاحات فنی اند که در هر حال کلی از وقتتونو میگیرن، بخاطر همین من میخوام امروز براتون یه راهنمای ساده بدون چرت و پرت های فنی و اضافی بنویسم. میتونید 5 دقیقه ای این مقاله رو بخونید، حتی شایدم کمتر.


حاضرید بدون همه پیچیدگی ها و دغدغه های فنی، کار آنلاین خودتونو شروع کنید؟ این شما و این هم روش کار سئو:
سئو مثل خواستگاری رفتنه، و فقط دو تا چیز اهمیت داره
خیلی ها وقتی میخوان برن خواستگاری تا یه شریک لایق برای زندگیشون پیدا کنن، برای ویژگی های همسر آیندشون یه لیست مینویسن. بعد هم طبیعتا سر صحبت رو باز می کنن و دنبال ویژگی هایی که براشون مهمترن میگردن.
موتورهای جستجو هم همینطوری کار می کنن. سایت رو ارزیابی می کنن، سعی می کنن ببینن محتواش دقیقا همونیه که کاربری که سرچ انجام داده دنبالش می گشته یا نه.
شاید شما برای خواستگاری رفتن، فرد مورد نظرتونو از روی قد و رنگ چهرش انتخاب کنید، موتورهای جستجو هم از این معیارهای ظاهری برای خودشون دارن، مثلا طراحی سایت. اینطوری میخوان یه ارتباط عمیق تری با سایت برقرار کنن.
اول از همه، موتورهای جستجو به درون سایت اهمیت میدن (شما هم موقع خواستگاری باید همین کارو بکنید). بعد از اون، میدونیم که دوست های هرکس و نظرات دیگران درباره فرد، نشون دهنده ارزش اون فرده.
وقتی هنوز مسائل رومانتیک وارد قضیه نشده، میتونیم بگیم یه سئوی خوب با جذاب و خواستنی کردن سایت برای موتورهای جستجو کار می کنه.
خداروشکر که سئو هیچوقت با جواب رد مواجه نمیشه و شکست عشقی نمیخوره. میدونید چرا؟ چون ما میدونیم موتورهای جستجو چی میخوان.
موتورهای جستجو مطالب با کیفیت میخوان
موتورهای جستجو هم مثل همه کسب و کارهای دیگه، نیازهای مشتری هاشونو تو اولویت قرار میدن. مشتری هاشون کسایی هستن که سرچ می کنن. و چیزی که این مشتری ها میخوان سایت های با کیفیتیه که به سوال هاشون جواب بدن.
باید سعی کنید به نیازهای کسی که یه مطلبی سرچ کرده و وارد سایتتون شده جواب بدید. بهتره همون مطالبی رو بنویسید که کاربر میخواد.
اگه این کارو نکنید از گود مسابقه بیرون میشید.
موتورهای جستجو هم همونطوری سایتتونو میخونن که یه کاربر میخونه. اگه کاربر راحت میتونه بفهمه موضوع اصلی سایتتون چیه، پس حتما موتور جستجو هم میفهمه.
حالا براتون یه سری نکات رو میگم که اگه رعایت کنید، فهم سایتتون برای همه راحتتر میشه و در نتیجه سئوتون بهتر میشه.
عنوان صفحه رو بهینه کنید
عنوان هر صفحه بیشتر از هر قسمت دیگه ای خصوصیات صفحه رو نشون میده. با خوندن عنوان، همه میفهمن این صفحه راجع به چیه.
عنوانی که انتخاب می کنید باید در عین حال که مختصر و کوتاهه، توصیفی هم باشه. باید تو کمتر از 70 کاراکتر بتونه صفحه رو توصیف کنه (هرچیزی فراتر که تو صفحه نتایج جستجو نشون داده نمیشه).
تو عنوان صفحه از کاربردی ترین کلیدواژه ها استفاده کنید و کلیدواژه های غیرضروری رو تو عنوان ننویسید. بذارید طبیعی باشه.
تیترهای اصلی و فرعی رو اصلاح کنید
تیترهای اصلی تو صفحه خیلی مهمند. اینا هم مثل عنوان صفحه توصیفی اند. حتی توصیفی تر از عنوان. چونکه محدودیت 70 کاراکتری ندارن.
میدونید که سایت ها با یه زبون واحد به اسم HTML نوشته میشن. یکی از قسمت های HTML تگ ها هستن. مثلا وقتی تو یه وبلاگ به یه مقاله رو نگاه می کنید، میبینید عنوان های فرعی با فونت ها و اندازه های مختلف، یا رنگ های متنوعی نوشته شدن. این تفاوت های متنی با استفاده از تگ های متفاوت درست شدند.
HTML شش تگ مختلف داره که برای نشون دادن سلسله مراتب ازش استفاده میشه. شماره 1 مهمترین جایگاه و شماره 6 برای کم اهمیت ترین جایگاه بکار میره. تیتر اصلی میشه مهمترین جایگاه صفحه و باید تگ H1 داشته باشه (Heading1).
همینطوری که مطالب صفحه رو مینویسید، بقیه تگ ها رو هم استفاده کنید تا بتونید سلسله مراتب مورد نظرتونو با تیترهای فرعی نوشته تون درست کنید.
هر چی تیتر فرعی جزئی تر باشه بهتره. مثلا به جای اینکه بنویسید "تاریخچه"، بهتره بنویسید "اولین تولید پیتزای پپرونی".
در توصیف متا جزئیات رو بنویسید
توصیف متا یه خلاصه کوتاهه که تو صفحه نتایج جستجو، زیر عنوان صفحه ظاهر میشه.
یه توصیف متای خوب باید کلیدواژه های اصلی رو تو خودش داشته باشه (البته مصنوعی کلیدواژه بهش اضافه نکنید، طوری بنویسید که طبیعی به نظر بیاد)، باید تو کمتر از 160 کاراکتر، عین صفحه ای باشه که داره توصیف می کنه.
تنظیمات URL رو بررسی کنید
باز هم هدف اصلی همونیه که اول گفتیم، باید به کاربر تو پیدا کردن چیزی که دنبالش میگرده کمک کنید.
وقتی URL رو با حرف ها و کلمه های تصادفی بنویسید، هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو مثل یه مشت کلمه های قلمبه سلمبه غیر قابل فهمه. اگه با کلمه های واقعی اصلاحش کنید، معنی دار تر میشه.
مطالب ممتاز بنویسید
تو هر چیزی که درباره سئو نوشته میشه، یه جمله تکراری هست که همیشه تکرار میشه: محتوا پادشاهه سایته.
اگه قراره فقط یکی از تاکتیک های سئو رو اجرا کنید، اینو اجرا کنید: مطالب با کیفیت بنویسید. تو راهنماهایی که خود موتورهای جستجو مینویسن، مدام از مدیرهای سایت ها خواسته میشه که مطالبی بنویسن که برای کاربر جذابیت داشته باشه، نه برای روبات های جستجو. یه سری معیارها هم در نظر گرفتن که میزان مفید بودن یا نبودن یه صفحه رو باهاش بسنجن (مثلا مدت زمانی که کاربر تو یه صفحه میمونه).
"کیفیت" واژه مبهمیه. اما برای موتورهای جستجو با یه سری واژه ها خاص میشه توضیحش داد.

  • مقاله های طولانی که اطلاعات عمقی ارائه میدن (مثلا بیشتر از 1000 کلمه)
  • مطالب تازه (کپی و پیست نشده باشه)
  • عنوان های جالب و جذاب (اگه همون مطالبی که تو همه سایت ها هست بنویسید، موتورهای جستجو میتونن تشخیص بدن)
  • املا و دستور زبان مناسب
  • پاراگراف های کوتاه که به سادگی خوانده میشن و تیترهای فرعی و اصلی داشته باشن.

 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

سئو چگونه کار می کند؟  

 

سئو چگونه کار می کند؟

 

موتورهای جستجو همواره در حال تحول و تغییر در طول زمان هستند. سالانه روش های جدیدی به عنوان ضروریات سئو معرفی شده و روش های دیگری به خاطر بروزرسانی های گوگل به تاریخ می پیوندند.

در این بین سئو به عنوان ابزاری برای نبرد با موتورهای جستجو، توسط کارشناسان سئو و وبمسترها مورد استفاده قرار می گیرد. آنها می دانند که به واسطه سئو می توانند ترافیک بیشتر و رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کنند.

اما حقیقت این ماجرا چیست؟ سئو دقیقا چگونه کار می کند؟

در این مطلب به بیان نظر خود درباره سئو امروزی پرداخته و لیستی از قوانین مرتبط با موتورهای جستجو را مطرح می کنیم. همچنین به بیان درک خود از نحوه کار سئو پرداخته و توضیح خواهیم داد که چرا استفاده ترکیبی از تاکتیک های سئو در رسیدن به موفقیت، امری ضروریست.

چشم انداز امروزی سئو

قبل از آنکه به جزییات سئو بپردازیم، ابتدا چشم انداز وسیعتری از سئو که هم اکنون نیز قابل مشاهده است را برایتان ترسیم خواهیم کرد.

اگر هم اکنون دست به جستجو خدمات یا نام محصولی در گوگل بزنید، شاید با چند تبلیغ و بخش هایی از طرف گوگل مواجه شوید. میزان این نوع آیتم ها بعضا به قدری زیاد است که می بایست نصف صفحه را بپیمایید تا به نتایج طبیعی جستجو برسید. حتی بعد از اتمام نتایج جستجو نیز شاید با چند تبلیغ مواجه گردیم.

اگرچه گوگل هنوز نتایج طبیعی را نمایش می دهد، اما به گونه ای طراحی شده که کاربران به تبلیغ ها و سایر بخش ها نیز توجه کنند. همین بخش های اضافی باعث شده اند که میزان CTR نتایج طبیعی در سال 2015 با کاهش مواجه شود.

با این وجود، افزایش تعداد کسب و کارهای آنلاین در چند سال اخیر رقابت در سئو را بسیار داغتر کرده است. وب سایت ها چاره ای ندارند جز اینکه با سرمایه گذاری بر روی سئو در نتایج جستجو باقی بمانند.

البته این روزها خیلی از کاربران از تبلیغاتی بودن آیتم های تبلیغی گوگل آگاه شده اند و این گونه کاربران به همین خاطر بر روی آنها کلیک نمی کنند. همچنین هزینه های تبلیغات گوگلی در کشورهایی مانند ایران بسیار بالاست و بازگشت سرمایه آن برای خیلی از کسب و کارها منفیست.

قوانین اصلی در نحوه کار سئو

در ادامه شما را با قوانینی از سئو آشنا می کنیم که در حال حاضر کار می کنند و شما می توانید با استفاده از آنها به ارتقا سئو وب سایت خود بپردازید.

1. لینک سازی

لینک ها از قدیم الایام جز فاکتورهای مهم سئو و رتبه بندی سایت ها در گوگل بوده اند. هر چه کیفیت بک لینک های سایت بیشتر باشد، احتمال کسب نتایج بهتر در آن ها بیشتر خواهد بود.

به طور خلاصه بک لینک ها هنوز مهم هستند و سرمایه گذاری بر روی آن جزیی از فعالیت های سئو شما بایست باشد.

2. محتوای مرتبط و بهینه شده

رابطه بین محتوا و لینک، مانند رابطه مرغ و تخم مرغ است. برای داشتن بک لینک نیاز است که در وب سایت محتوا داشته باشید. در عین حال محتوای سایت نیز برای افزایش رتبه در نتایج جستجو نیاز به بک لینک دارد.

در نهایت به این مسئله خواهیم رسید که لینک ها و محتوا ستون فقرات سئو محسوب می شوند. اگر می خواهید رتبه یک گوگل را برای محتوای سایت خود کسب کنید، بدون شک نیاز به گرفتن بک لینک از وب سایت های مرتبط خواهید داشت.

در نوشتن محتوا به نکات زیر دقت کنید:

  • وجود کلمات کلیدی در متن محتوا مهم است. کلمات کلیدی در حال حاضر جز پارامترهای مهم گوگل برای ایجاد ارتباط بین عبارت مورد جستجوی کاربر و محتوا به شمار می روند. گوگل امروزه به جای اسکن محتوا و شمردن تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در آن، به آنالیز آن و همچنین کلمات کلیدی فرعی و مورد توجه کاربر می پردازد.
  • عنوان صفحه، متا دیسکریپشن، تگ ALT، تگ H1 و یو آر ال ها هنوز مهم هستند.  کلمات کلیدی را به همراه کلمات مرتبط در این بخش ها به کار ببرید.
  • آتوریتی و میزان اعتماد گوگل به سایت خود را افزایش دهید. گوگل مستقیما در راهنمای خود اعلام کرده که میزان محتوای مورد نیاز و ایده آل در صفحه، وابسته به موضوع و هدف آن صفحه می باشد.

به طور خلاصه می بایست برای تولید محتوا برنامه ریزی کرده و محتوای با کیفیت و بهینه شده ایجاد نمایید. دقت داشته باشید که محتوای تولید شده برای استفاده کاربران باشد و در کنار این مسئله سیگنال مثبتی به موتورهای جستجو بدهد.

3. تجربه کاربری

تجربه کاربری نقش انکار نشدنی در درک وبسایت شما از دید موتورهای جستجو دارند. متاسفانه تجربه کاربری وابسته به فاکتورهای زیادی داشته و ارزیابی آن بسیار پیچیده است.

یافتن خلا سایت از دید تجربه کاربری، چالش بسیار سختیست. بنابراین بسیاری از سئوکارهای حتی حرفه ای از سرو کله زدن با این مسئله خودداری می کنند.

بنابریان اگر قصد سئو مطابق با آخرین روش ها را دارید، می بایست به تجربه کاربری، توجه ویژه ای کنید. شما می توانید طراحی و ایجاد بخش های مختلف سایت را برون سپاری کرده، اما در عین حال به موارد زیر بایست توجه ویژه ای کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که زمان حضور کاربر و CTR بالاست و در طرف مقابل بانس ریت صفحات پایین است. با اینکه این سیگنال ها زمانی بسیار قوی بودند، اما گوگل امروزه از آنها به عنوان یک فاکتور مستقیم استفاده نمی کند. با این حال بهینه سازی سایت در جهت افزایش مشارکت کاربران ضرری نداشته و حتی می تواند به صورت غیر مستقیم به آن کمک زیادی کند.
  • ساختار سایت را بهبود ببخشید. نکته کلیدی در این موضوع اینست که موتورهای جستجو بتوانند وب سایت شما را به خوبی پایش کرده و کاربران نیز می توانند صفحات موردنظرشان را به راحتی بیابند.
  • سرعت وب سایت را بهینه سازی کنید. پلتفرم وب سایت شما هر چه که باشد، وب سایتتان می بایست نهایتا در سه الی چهار ثانیه بارگذاری گردد. فشرده سازی تصاویر، بهینه سازی کدها و ساختار سایت و انتخاب سرور مناسب تر می تواند در این راستا کمک زیادی کند.
  • از یک متخصص UX کمک گرفته تا مسیر حرکت مشتری را دنبال کنید. از آنجا سئو در سیر تحول خود به سمت رضایت کاربران در حال حرکت است، می بایست به مسئله تجربه کاربری دقت بیشتری کنید. به عبارت دیگر هدف شما بایست نرخ تبدیل و فروش بیشتر باشد و نبایست به ترافیک بیشتر بسنده کنید.

به طور خلاصه بهینه سازی تجربه کاربری امروزه به یکی از بخش های بنیادی سئو تبدیل شده است. تمرکز بر روی کاربران احتمالا در آینده بسیار با اهمیت تر نیز خواهد شد، چرا که گوگل در حال هوشمندتر شدن بوده و رضایت کاربران در صدر اولویت این موتور جستجوست. در این راستا بهتر است که حداقل با مبانی بحث UX آشنا باشید.

4. سئو موبایل

از آنجا که گوگل بالاخره تصمیم به استفاده از mobile-first index برای رتبه بندی سایت ها در تمام دستگاه ها گرفته، پس می بایست وب سایت خود را متناسب با این بروزرسانی، بهینه سازی کنیم.

اگرچه تصمیم گوگل در این باره کاملا منطقی به نظر می رسد (در حال حاضر بیش از نیمی از ترافیک اینترنت بر بستر موبایل عبور می کند)، بهینه سازی سایت به شکلی که هم بروی دستگاه های موبایل و هم دسکتاپ خوب روان کار کند، به هیچ وجه آسان نیست.

برای شروع می بایست طراحی وب سایت خود را به سمت واکنشگرا هدایت کنید، چرا که گوگل نیز همین نوع طراحی را پیشنهاد کرده است. همچنین محتوای ارائه شده در دستگاه های موبایل و دسکتاپ بایست یکسان بوده و سرعت بارگذاری آن بالا باشد.

این گفته ها بدین معنی هستند که:

  • محتوای وب سایت را برای کاربران موبایلی بهینه سازی کنید.
  • سرعت سایت را افزایش دهید.
  • موبایل فرندلی بودن وب سایت را بهبود ببخشید.

به طور خلاصه می توان گفت که شما می بایست بر روی نسخه موبایل سایت متمرکز شوید، در غیر این صورت رتبه وب سایتتان در دستگاه های موبایل به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

5. جستجوی صوتی

اگرچه ما معتقد نیستیم که جستجوی صوتی در آینده نزدیک موجب ایجاد انقلاب در سئو شود، اما به نظر می رسد که کاربران آن را دوست دارند. تحقیقات گروه Northstar نشان می دهد که 55 درصد نوجوانان آمریکایی و 41 درصد بزرگسالان آمریکایی از جستجوی صوتی استفاده می کنند.

طبق گفته گوگل، بیش از 20% جستجوهای انجام شونده در دستگاه های موبایل از نوع صوتیست. با توجه به اطلاعاتی که بیان شد، کاملا منطقی به نظر می رسد که وب سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنیم.

به طور خاص می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • بهینه سازی محتوا با استفاده از زبان طبیعی کاربران و پاسخ به سوالات آنها
  • بهینه سازی اسنیپت ها
  • ساختن صفحات پرسش های پرتکرار

به طور خلاصه می توان گفت که اگرچه جستجوی صوتی در حال حاضر از ضروریات نمی باشد، اما بهینه سازی هایی که با این مسئله در ارتباطند منطقی به نظر می رسد. بهینه سازی از دید جستجوی صوتی می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجو بیشتر دیده شود.

به آزمایش و ترکیب تکنیک های سئو بپردازید

موفقیت در سئو اغلب در نتیجه استفاده از بهترین راهکارهای سئو و کمی آزمایش و خطا به دست می آید. راهکارهایی که معرفی شد را می توانید در وب سایت آزمایش کرده و نتایج را مشاهده نمایید.

متاسفانه قوانین سئو به صورت رسمی در جایی درج نشده است و این قوانین و تاکتیک ها همواره در حال تغییر و تحول هستند. هیچ فرمول مشخصی برای سئو وجود ندارد. تنها با آزمایش و خطا می توانید بفهمید که کدام روش برای سایت شما کار کرده و کدامیک کار نمی کند.

راز سئو بسیار ساده است:

شما می بایست یاد بگیرید که چگونه به ترکیب و آزمایش روش های مختلف بپردازید. سپس نتایج کار را آنالیز کنید. دقت داشته باشید که خیلی از کارهایی که انجام می دهید، ممکن است که تبدیل به اتلاف وقت شوند، چرا که گوگل همواره در حال تغییر الگوریتم های خود است. همچنین رقبای شما نیز در این مسئله نقش کلیدی دارند.

در این پروسه می بایست تاکتیک های مثبت را ادامه داده و از انجام کارهایی که هیچ سودی نداشته اند، دست بکشید. سپس به تمرین و تکرار بپردازید.

در انجام سئو دقت داشته باشید که استراتژی های تک بعدی شاید بتوانند وب سایت شما را در زمان کوتاه به رتبه بسیار خوبی برسانند، اما این روش ها معمولا خطرناک هستند. گوگل همواره به دنبال یافتن روش هاییست که کاربران به واسطه آنها به فریب الگوریتم آن می پردازند.

 

تبلیغات میان متنی

تبلیغات گوگل  جست و جو و همچنین  سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی


سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت سایت ,جستجو ,گوگل ,بهینه ,صفحه ,سازی ,موتورهای جستجو ,بهینه سازی ,نتایج جستجو ,جستجوی صوتی ,طراحی سایت ,برای موتورهای جستجو منبع

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه دنیای IT مرکز سخت افزار ایران موگفل از گذشته تا آینده طراح برتر گیوه کلاش Amirdownload-امیردانلود یوزر پسورد و لایسنس های رایگان و قانونی نود 32 هیرساگل اهنگ تواین دنیای بی رحم عشقمو ازم گرفتن دانلود اهنگ اگ خط بکشی رو خط قرمز دیگ خلاف نکن اکبر حاتمی خوش قدوبالا لینک مستقیم دانلود اهنگ اگر مسیحی دانلودهاتگرام برای ویبندوزایپی اهنگ همه بلدیم از ایمان ثانی رمان دلبر کوچک پارت 75 پاسخ فعالیت های کتاب مدیریت تولید یازدهم جواب فعالیت های درس دیو کیک تفکر هشتم پاسخنامه جویا مجد هشتم